قیچی گیوتین یک ابزار کاربردی در صنعت است که جهت برش مواد مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دستگاه دارای یک تیغه بزرگ است که به صورت عمودی حرکت می‌کند و مواد را برش می‌دهد. استفاده از قیچی گیوتین، سرعت برش را افزایش می‌دهد و برای بریدن موادی که طول آنها زیاد است، بهترین گزینه است. قیچی گیوتین های هیدرولیکی همچنین به صورت بدون تولید ضایعات اضافی یا آسیب به مواد، برش را انجام می‌دهند.

قیچی گیوتین چیست و چگونه عمل می کند؟

قیچی گیوتین یک دستگاه است که از دو تیغه جداگانه تشکیل شده که روی فک‌های دستگاه قرار می‌گیرند. یکی از تیغه‌ها روی فک ثابت قرار گرفته و تیغه دیگر در جهت عمودی حرکت می‌نماید. تماس بین تیغه‌ها باعث برش مواد می‌شود.

دستگاه‌های گیوتین دارای یک کار گیر هستند که ورقه‌های مواد را در مکان خود ثابت نگه می‌دارد. این کار گیر موجب می‌شود که در زمان فشار تیغه‌ها، ورقه در جای خود ثابت بماند تا زمانیکه برش کامل شود. برخی از دستگاه‌های برش گیوتین قابلیت تنظیم زاویه تیغه متحرک را ندارند، اما برخی دیگر امکان تغییر زاویه را داشته و به این ترتیب قابلیت تنظیم دقیق‌تری را برای برش ارائه می‌دهند.

کاربرد دستگاه گیوتین

کاربرد قیچی صنعتی در صنایع مختلف

قیچی‌های صنعتی قابلیت اتصال به کامپیوترها را دارند و برنامه برش را از طریق سیستم هوشمند و دیجیتالی دریافت می‌کنند. دقت این دستگاه‌ها در برش بسیار بالا و کاربردی است و در صنایعی که به برش‌های دقیق نیاز دارند، به ویژه قیچی‌های هیدرولیکی، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نصب قیچی‌های صنعتی دقت برش ورق‌ها را افزایش می‌دهد. علاوه بر دقت عملکرد، این دستگاه‌ها سرعت برش بالاتری نسبت به مدل‌های دستی دارند. این امر در کارگاه‌های صنعتی با سفارش‌های زیاد و نیاز به سرعت عمل بسیار حائز اهمیت است. 

برخلاف قیچی‌های دستی که محدودیت‌های زیادی در برش آن‌ها وجود دارند، قیچی‌های صنعتی به دلیل طراحی کامپیوتری، هیچ محدودیتی در نوع برش ندارند. این دستگاه‌ها می‌توانند الگوهای با ریزه‌کاری یا ظرافت بالا را نیز برش دهند.

انواع دستگاه گیوتین کدام اند؟

امروزه در بازار، انواع مختلفی از دستگاه‌های گیوتین یافت می‌شود و هر یک از این مدل‌ها و ساختار‌ها ویژگی‌های خاص و کلیدی خود را دارند. علاوه بر کیفیت دستگاه، نحوه عملکرد آن نیز مسئله‌ای مهم و حیاتی است. به طور کلی، مدل‌ها و ساختارهای مختلف این دستگاه‌ها می‌توانند بر اساس عملکرد کلی خود در دسته‌بندی‌های متنوعی به فروش برسند. همچنین، شرکت‌های تولید کننده و فروشنده می‌توانند بر اساس فاکتورها و ملاک‌های مختلفی نسبت به دسته‌بندی این محصول تصمیم بگیرند. به عنوان مثال، ابعاد، قدرت عملکردی، سرعت عملکرد و شرکت تولید کننده از جمله این ملاک‌ها هستند.

همه چیز درباره برش ورق با گیوتین

مدل‌های رایج و محبوب دستگاه گیوتین شامل مدل‌های 2 متر در 1 و نیم متر، 121 در 2 میل، 2 متر در 4 میل و 3 متر در 6 میل است. علاوه بر این، نحوه عملکرد و تکنولوژی مورد استفاده در این دستگاه‌ها از جمله مواردی هستند که بر کیفیت ساخت و عملکرد آن‌ها تأثیرگذار است.

در مجموع، این دستگاه در دو دسته‌بندی اصلی، یعنی مدل‌های عادی و مدل‌های هیدرولیک، در بازار عرضه می‌شود. بدون شک، مدل‌های هیدرولیک به دلیل داشتن تکنولوژی پیشرفته و قدرت بیشتر، قیمت بالاتری را نیز دارند. به همین دلیل، استفاده از آنها معمولاً در شرکت‌های خاص و محدود است.

اساس دستگاه گیوتین

هزینه دستگاه گیوتین چقدر است؟

در پاسخ به این سوال که هزینه نهایی دستگاه گیوتین چه میزان است باید بگویم که عوامل و فاکتورهای متعددی وجود دارند که می‌توانند هزینه نهایی و پرداختی جهت تهیه این دستگاه را تحت تأثیر قرار دهند. هر یک از این عوامل و فاکتورها می‌توانند قیمت نهایی را به نحوی خاص تحت تأثیر قرار دهند.

یکی از عوامل مهمی که باید در نظر داشته باشید، تیم تولید کننده است. شرکت‌های تولید کننده با استفاده از مواد اولیه متفاوت، به صورت مستقیم کیفیت و هزینه را تحت تأثیر قرار می‌دهند.

عامل دیگری که می‌تواند بر کیفیت و قیمت دستگاه گیوتین تأثیر بگذارد، فروشنده است. استفاده از بهترین فروشنده‌های موجود در بازار می‌تواند کیفیت و قیمت مناسبی را به شما ارائه دهد.

عوامل عمومی دیگری نیز وجود دارند که می‌توانند بر قیمت مدل‌ها و ساختارهای مختلف دستگاه گیوتین تأثیر گذار باشند. این عوامل به نحوی خاص می‌توانند قیمت نهایی را تحت تأثیر قرار دهند. از جمله مهم‌ترین موارد، هزینه دلار و نرخ تورم ایران است.

سخن پایانی

گیوتین، یکی از ابزارهای اصلی استفاده شده برای برش ورق های فلزی است و به علت اهمیت آن، در دوران حاضر بسیار محبوب شده است. بازار حال حاضر دارای مدل‌های متنوعی از این دستگاه است.

هر یک از این مدل‌ها و ساختارهای گیوتین، ویژگی‌های خاص و کلیدی را دارند.انواع گوتین می‌توانند عملکردهای مختلفی را داشته باشند و به همین دلیل شناسایی و خرید بهترین مدل‌ها از این محصول مسئله‌ای مهم است.

 

 

Leave a Reply Cancel reply

ASK
0